Treceți la conținutul principal

oldest

Dimineaţă tîrzie de toamnă. , Ana stătea imbodolita pe podul din faţa porţii bunicilor . era prea devreme să-şi găsească vreun tovarăş de joacă pe-afară . stătea singură, oglindindu-se in paraul care izvora chiar din faţa casei lor, de sub o salcie batrana cu pletele-n pamant.
"nu se termină niciodată pîrîul ăsta. incepe de aici si curge spre infinit" îşi spune
" cand voi fi un pic mai mare, am sa-i urmez cursul , sa vad spre ce lumi ma va purta."
zăreşte în capătul maidanului o bătrînică care venea încet purtînd pe umăr un băţ de capetele căruia erau legate două desagi . Ninica, aşa ii spuneau cei din familie... venea de la piaţă. plecase înainte de răsărit. fata strigă la ea iar bătrana cum o auzi se opri în loc şi îi făcu semn cu mîna să meargă la ea. copila bucuroasă, alerga grăbită la Ninica despre care stia ca nu se intorcea niciodata acasă cu mîinile goale. Ajunsă in sfarsit acasă, bătrîna ,ostenită, isi lasa jos de pe spate băţul în care erau agăţate cele două traiste ,se aşeaza pe prispa casei să-şi tragă sufletul şi scoate o punguţă cu cîteva bomboane mentolate din care ii dă copiliţei . 
se citea pe chipul ei bunătate şi dragoste. zîmbea întruna şi vorbea parca pe limba copilei cu o voce dulce, suavă iar aceasta se simţea în siguranţă in preajma batranei.

Ana avea trei ani atunci , iar aceasta avea să rămînă cea mai veche amintire a ei.


Timpul a trecut pe nesimtite de atunci. Acum Ana poarta si ea in spate un bat de care atarna doua desagi. in cea din fata isi tine visele, iar in cea din spate isi cară amărăciunea. pe zi ce trece desaga cu vise devine tot mai usoara, in timp ce amaraciunea-i apasa tot mai greu pe umeri.


Vantul sufla puternic dinspre cimitir.


Sunt zile in care Ana isi lasă desagele de pe spate , stă ore întregi pe pod, se oglindeste in apa si asteaptă...




Ana a crescut demult. Si a plecat in lume. 

       in drumul ei , traieste .  muta munti, dar  uneori se impiedica de pietre. 
uneori clacheaza, se retrage tot mai mult de lume, isi linge  ranile in tacere, apoi isi vede de drum ,de fiecare data mai puternica ca inainte. 
" imi voi gasi echilibrul doar atunci cand dezamagirile nu vor mai fi pe masura viselor mele " isi spune . si merge mai departe.  



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

iluzie

  L-am revăzut pentru câteva momente prin ochii vărului său. pentru o clipă  m-am teleportat in trecut. L-am sărutat. Într-o secundă mi-au trecut prin minte imagini pe care le-am păstrat în suflet din cele mai frumoase momente ale adolescenței mele.    ”Cît de dulci pot fi iluziile, le simți amarăciunea doar cînd ești sincer cu tine !” , mi-am spus în gînd. Și  am deschis ochii - Nu era el... ”L-ai salutat pe C din partea mea?” , l-am întrebat. ”Da , mi-a zis să te salut din partea lui dacă mă întîlnesc cu tine .Altceva ...îți dai seama acum  cînd e un copil la mijloc...nu poate.”   Mi se umplură ochii de lacrimi ... dar n-am vrut să mă observe și-am schițat un zîmbet cu toată neputința mea .  ” Și el cum e, bine?”,   l-am intrebat. ”Da... e bine. ”        Aș fi vrut să mă bucur pentru el, dar n-am putut.  ”Tu ești bine?” ”Da... ” , i-am răspuns. Dar am mințit.
Le aud din nou. Aceleasi voci...  nu reusesc sa le deslusesc .devin din ce in ce mai puternice. ma poarta haotic in viitor, apoi ma arunca in trecut , ca si cum prezentul nici n-ar exista. flash-uri , amintiri, intrebari, raspunsuri , presupuneri, certitudini...  am obosit. 

Mă gîndeam

  ”Nu se intampla niciodată nimic interesant. Nimic. Oamenii erau limitați si neîncrezatori. Toti la fel. Iar eu eram nevoit să trăiesc cu aceste capete de gumă pentru restul vieții mele. Mă gîndeam. ” Charles Bukowski